Sunday, August 10, 2014

That Which Matters Most.../Aquilo que Mais Importa...

This post is gonna be short. But I have a challenge for you missionaries who need some extra incentive to send some correspondence back. ;)

The challenge is simply a small list of passages and questions:
  1. Listen to this talk. How does this apply directly to us? Who do we know that has the challenges described by Elder Bednar, and how can we help them?
  2. Read this passage and write me back your thoughts.
  3. How does the title of this talk influence my perception of the work that I am doing right now? How could I modify my current approach to living the gospel so that I can align it better with the principle described by this title?
As for an update about myself...well, life here is going great! I'm learning more about myself and how to commit myself to worthy things, and stick to those commitments. That's good...because I'll be taking tons of credits with near-graduation-level classes in two weeks! Looking back, I can see how this summer has better prepared me to deal with my major, and to finish my degree. The Lord has taken care of me, despite the errors I have made and my weaknesses.

Shawn, my dear and only brother, will be having his mission farewell on the 17th. All are welcome to come, of course! Please contact me using the blog's information/contact controls so you can see him give his last words in our ward! On the 20th, he'll be leaving for 2 years to serve in the San Jose, Costa Rica mission. We're quite proud of him! More details to come in the following week.

I love y'all! Don't forget to write back...and to follow up on the challenges I gave you!
Esta postagem será curta. Mas tenho um desafio para vocês missionários quem precisem de um incentivo para mandar correspondência de volta. ;)

O desafio é simplesmente uma lista pequena de passagens e perguntas:
  1. Escutem este discurso. Como ele se aplica diretamente a nós? Quem conhecemos que tem os desafios descritos pelo Élder Bednar, e como podemos ajudar eles?
  2. Leiam esta passagem e me escrevam os seus pensamentos.
  3. Como o título deste discurso influencia a minha percepção do trabalho que estou fazendo agora memso? Como eu poderia modificar a minha abordagem atual de viver o evangelho para alinhá-la melhor com o princípio descrito neste título?
Em relação a uma atualização de mim mesmo...bem, a vida aqui tá ótima. Estou aprendendo mais de mim mesmo e como me acomprometer para coisas dignas, e me ater àqueles compromissos. É bom...porque estarei assistindo a muitas aulas no nível perto de formação daqui a duas semanas! Olhando pra trás, consigo ver como este verão tem me preparado para melhor lidar com o meu curso, e para terminar o meu grau. O Senhor tem cuidado de mim, apesar dos erros que cometi e das minhas fraquezas.

Shawn, o meu querido e único irmão, estará dando seu discurso de saída para a missão no dia 17. Todos estão convidados a vir, é claro! Por favor, me contatem com os botões em cima ou com as informações do blog para que consigam ver ele dar suas últimas palavras na ala! No dia 20, ele vai sair por 2 anos para servir na Missão Costa Rica São José. Temos bastante orgulho dele! Divulgar-se-ão mais detalhes na semana que vem.

Amo vocês! Não se esqueçam de escrever de volta...nem de acompanhar os desafios que lhes dei!

-Erich

0 Comments:

Post a Comment

Leave me some loves, yeah?

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home