Monday, April 28, 2014

My Gratitude for You/Minha Gratidão por Vocês

Folks, this last week has been a week full of longing, full of learning, and me being full of final exams before they even happen. I love my life. I've had missionary opportunities, valuable lessons... and especially my family has progressed greatly. I know it was the Lord's mercy! E. Zwick 's talk, as I mentioned to a friend of mine, is something I witnessed for the first time today. He spoke this speech the value of keeping our uncorrupted communication, and give grace to others through our speech. I remembered a guy who has always been a very good example.  (See image 1!)

E. Henrique, former companion of my mission was one of the best guys I've met. It was through him that I met these people. (See image 2!)

Having returned from the mission and talked to him (now known simply as João Henrique), he always reminds me that the right communication is very important to be able to influence people for the better, and to preserve precious relationships in my life. I use what he taught me the only transfer I had with him every day. I even have some goals I made with him that I've kept until now, based on those principles. I am very grateful to have precious lessons from friends who are a good example, like João Henrique, Fabiano, and Adriana, among many others there are in my life! They bring me out of darkness are and giving me extra incentive to always do right. Some relevant scriptures:

Whoever does not obey the command of God does for lack of love...which is why it's always important to think about how much God has done for us. It is so important to have the right influences in our lives. I have been very blessed, and I know that is because of the environment in which God has placed me. An essential part of this environment is the Church of Jesus Christ, where we can teach the best mode of the Atonement of Christ, and apply straightforward manner by means of service. I know that this Church is true! I never tire of proclaiming this! For now, I know how much I depend on the Lord to have things that will help me progress and fulfill His expectation.

And...that's it. Don't forget to write back! I love y'all and your correspondences, and I know I'm late with some. Please have patience with me! Final exams are annoying...

Your loving friend,

- Erich
Gente, esta última semana tem sido uma semana cheia de saudade, cheia de aprendizado, e eu cheio de exames finais mesmo antes de acontecerem. Adoro minha vida. Tenho tido oportunidades missionárias, lições preciosas...e especialmente a minha família tem progredido muito. Sei que isso foi misericórdia do Senhor! O discurso do E. Zwick, como mencionei para uma amiga minha, é algo que assisti pela primeira vez hoje. Ele falou neste discurso do valor de manter a nossa comunicação incorrupta, e de dar graça a outros por meio de nossa fala. Lembrei-me de um cara que sempre foi um exemplo muito bom disso (Veja Imagem 1!).
O E. Henrique, ex-companheiro meu da missão, foi um dos melhores caras que conheci. Foi com ele que conheci este povo (Veja imagem 2!).

Tendo voltado da missão e falado com ele (agora conhecido simplesmente como o João Henrique), ele me lembra que sempre a comunicação certa é muito importante para poder influenciar as pessoas para o melhor, e para preservar relacionamentos preciosos na minha vida. Uso do que ele me ensinou na única transferência que tive com ele a cada dia. Até tem umas metas que fiz com ele que mantenha até agora, com base naqueles princípios. Sou muito grato por ter lições preciosas de amigos que são um exemplo tão bom, como o João Henrique, o Fabiano, e a Adriana, dentre muitos outros que há na minha vida! São eles que me trazem por fora da escuridão, e que me dão incentivo adicional para sempre fazer o certo. Algumas escrituras relevantes:
Quem não obedece ao mandamento de Deus faz por falta de amor...é por isso que sempre é importante pensar no quanto que Deus fez para nós. É tão importante ter as influências certas na vida. Tenho sido muito abençoado, e sei que é por causa do ambiente em que Deus me colocou. Uma parte essencial deste ambiente é a Igreja de Jesus Cristo, aonde podemos ensinar do modo melhor da Expiação de Cristo, e aplicar de modo bem direto por meio de serviço. Sei que esta Igreja é verdadeira! Nunca canso de proclamar isto! Pois agora, eu sei do quanto eu dependo do Senhor para ter coisas que irão me ajudar a progredir e cumprir a Sua expectativa.

E...é isso. Não se esqueçam de escrever de volta! Amo vocês e suas correspondências, e sei que estou atrasado com algumas. Favor ter paciência comigo! Os exames finais são muito chatos...

Seu amigo amoroso,

-Erich

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Leave me some loves, yeah?

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home