Sunday, August 31, 2014

Reminders of My Daily Bread/As Lembretes do Meu Pão de Cada Dia

Well, folks, from my calendar image which you can see, this last week has been full. Chock full. I now have a 10-hour job to go with my 12 credits of senior-level classes at UVU. There's a lot I'm going to have to do from now until December, when I finish this semester. I'll definitely have to increase my ability to organize myself and do what I have planned in order to get good grades. My schedule is simply an unforgiving succession of responsibilities.

...which is probably going to end up teaching me a lot for my adult life. :)

I've learned some of the ways that God blesses us this last week. He loves us, and will bless us with His spirit...insofar as we obey the principles of the gospel we have learned and are repenting of things that bring us in violation of those principles. We can know if certain principles bring us closer to God by applying them (John 7:17). We are always exposed to them if we are studying the gospel (2 Nephi 28:30), and we let the seed of our faith grow (Alma 32). God will strengthen us in our quest to build ourselves and teach others the lines and precepts that He has given to us.

A video to illustrate my point: Daily Bread: Change

Something very interesting from this last week was that I met with a classmate with a skin condition that severely limits his exposure to strong light. He puts on a suit, including a face mask, so that he can drive between his house and UVU and avoid some obvious problems. He literally cannot spend 20 minutes in sunlight without having severe pains in his body for a week, because of the toxic response of his body. In spite of all this, this guy served a mission, and is now getting the same degree I am. He's married, and even has kids. I can only imagine how much he has to work to be able to maintain his life. But he has a relatively normal one, and it was actually really cool to havfe gotten to know him.

This guy is my hero. To me, he's a testimony of the things I've said in this post. There are many things that aren't convenient for this guy to maintain in his life, but he keeps going and continues to fight his battles. It's impossible for me to feel sorry for myself when I see a guy work like this just so he can have the privilege to have a normal life. My appreciation for the gospel because of him...and I'm grateful for his example.

In the meantime, that's it. I have to go - time is short! I love you! I hope that you are uplifted by the things I write to you. I miss you very much...and hope that you'll write me back!

Your loving friend,

-Erich
Bem, pessoal, da imagem de meu calendário que vêem, dá pra ver que a minha semana tem sido cheia. Muito cheia mesmo. Agora tenho um emprego de 10 horas por semana assim como 12 horas de crédito escolar de aulas aos estudantes do último ano. Tem muitas coisas que terei que fazer até dezembro, quando eu vou terminar o semestre. Com certeza vou ter que aumentar a minha capacidade de me organizar e fazer o que planejei para receber boas notas da faculdade. A minha agenda é uma sucessão impiedosa de responsabilidades.

...que provavelmente acabará me ensinando muitas coisas para a vida adulta. :)

Aprendi na semana passada de algumas maneiras que Deus nos abençoa. Ele nos ama, e nos abençoará com o Seu espírito...à medida que obedecermos aos princípios que aprendemos e estivermos nos arrependendo de coisas que fazem com que violentemos esses mesmos princípios. Podemos saber se certos princípios nos levam mais pertos a Deus por os aplicarmos (João 7:17). Sempre recebemos exposição a eles se estamos estudando o evangelho (2 Néfi 28:30), e deixamos que a semente da fé cresça pouco a pouco (Alma 32). Deus nos fortalecerá em nossa busca de nos edificarmos e ensinarmos outros das linhas e dos princípios que Ele nos deu.

Um vídeo para ilustrar o que estou dizendo: O Pão de Cada Dia: Mudança

Algo muito interessante da semana passada foi que conheci um colega de aula que tem uma condição da pele que limite grandemente a sua exposição à luz forte. Ele bota roupa que cobre o corpo todo quando ele sai da sala de aula, inclusive uma máscara, para que consiga dirigir entre a casa e a UVU e evitar certos problemas óbvios. Ele literalmente não pode passar 20 minutos no sol sem que haja dores severas no corpo que duram por uma semana, por causa da resposta tóxica de seu corpo. Apesar de tudo isso, esse cara serviu uma missão de tempo integral, e agora está estudando para o mesmo grau que eu. Ele é casado, e até tem filhos. Só imagino o quanto que ele tem que trabalhar para poder manter a vida dele. Mas ele tem uma vida relativamente normal, e na verdade é legal tê-lo conhecido.

Esse cara é o meu herói. Para mim, ele é um testemunho das coisas que eu falei nesta postagem. Tem muitas coisas que não são convenientes para esse cara manter o que ele tem em sua vida, mas ele manda brasa e continua lutando. É impossível me sentir um coitado quando vejo um cara trabalhar assim só para o privilégio de ter uma vida normal. O meu apreço pelo evangelho cresceu por causa dele...e sou grato por seu exemplo.

Por enquanto, é isso. Tenho que ir - o tempo tá curto! Amo vocês. Espero que estejam elevados pelas coisas que lhes escrevo. Sinto muita saudade...e espero que me escrevam de volta!

Seu amigo amoroso,

-Erich

0 Comments:

Post a Comment

Leave me some loves, yeah?

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home